(10)
(0)
مزایای بسته بندی با کارتن

در این صفحه شرکت کارتن سازی ایران کارتن در مشهد به بررسی مزایای بسته‌ بندی با کارتن خواهد پرداخت

از دیدگاه ‌اقتصادی: با توجه به قیمت مواد اولیه مصرفی در سایر بسته‌بندیها، بسته‌بندی مقوایی بسیار ارزان است. به دلیل شکل ساختاری و وزن کم، دارای کمترین هزینه حمل و نقل و انبارداری است.
به طور میانگین، بهای یک بسته با مقوا، 1 تا 6 درصد ارزش محصول تولید شده ‌است. از طرف دیگر با توجه به فن آوری تولید بسته‌های مقوای کنگره‌ای، تولید کنندگان با صرف کمترین هزینه می‌توانند نسبت به اصلاح یا تغییر طراحی ساختاری و گرافیکی بسته، با توجه به نیاز بازار اقدام نمایند. 

مزایای بسته بندی با کارتناز دیدگاه ساختاری سبک بودن: بسته‌های ساخته شده‌ از وزن کمی ‌برخوردارند.
مقاومت: بسته‌های مقوایی در صورت استفاده‌ از تکنولوژی و کاغذ مناسب و افزودن مواد اضافی دیگر می‌توانند با مقاومت بسیار بالایی ساخته شوند. این بسته‌ها دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار، ضربه، پارگی و کشیدگی می‌باشند. دچار زنگ زدگی نیز نمی‌شوند.
یک تکه بودن: بسته‌های مقوا را از یک شیت (صفحه مقوا) تهیه می‌کنند.
تهویه هوا: این بسته‌ها را با توجه به نوع و نیاز محصول حفره دار تهیه کرد که‌این حفرات نقش قابل ملاحظه‌ای در کاهش مقاومت نخواهند داشت.
انعطاف‌پذیری: بسته‌بندیهای مقوایی در برابر فشار و سایر نیروها قابلیت انعطاف دارند.
مستوی بودن: این بسته‌ها می‌توانند پس از ساخت به صورت مستوی
یعنی به‌صورت اشکال منظم هندسی در آیند. این موضوع باعث کاهش حجم شده و سبب تسهیل در حمل و نقل (به دلیل برخورداری از شکل مناسب و منظم برای تشکیل واحد بار بسیار مناسب است) و کمک شایانی در انبارداری و در نهایت کاهش هزینه می‌شود.
عایق بودن: این گونه بسته‌ها قابلیت آن را دارند تا محصولات را به طور قابل ملاحظه‌ای از عوارض افزایش و کاهش دما حفظ نمایند.
قابلیت بسته‌بندی سایر محصولات: از این بسته‌ها برای بسته‌بندی اقلام بهداشتی، مواد سیال، سردخانه ای، مواد گرانولی و جنبنده، حتی مواد خطرناک و سمی ‌استفاده می‌شود. 

از دیدگاه بازار یابی بسته‌های مقوایی به خاطر برخوردارِِی از شکل منظم هندسی، بخوبی در اذهان ماندگار و بخوبی تداعی می‌شوند. این بسته‌ها دارای قابلیت چاپ‌پذیری بالا هستند و می‌توان با استفاده‌ از چاپ افست، گراوور، فلکسو و سیلک، همراه با طراحی مناسب، بسته‌های زیبا و جذاب پدید آورد.

بسته‌های فوق تاثیر بسزایی در افزایش میزان فروش محصولات تولیدی دارند.
از دیدگاه مسایل محیط زیستی بشر امروز وظیفه دارد تا جهانی پاک را به نسل آینده تحویل دهد. بسته‌بندی تمام کالا ها، پس از استفاده‌ از محصول تبدیل به زباله می‌شود چرا که بسته‌بندی حلقه اتصال بین تولیدکننده و مصرف‌کننده ‌است. دغدغه ‌امروز، بازیافت این زباله‌ها به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و استفاده بهینه مجدد از آنهاست. کاغذ و مقوا از منابع تجدید شونده تولید می‌شوند که براحتی قابل بازیافت هستند و می‌توان از آنها مجددا برای تهیه مقوا استفاده نمود. این بسته‌ها در صورت عدم بازیافت به راحتی به مواد اولیه تجزیه می‌شوند. در سال 2004، 73% از مقوای تولید شده در آمریکا (برابر با 24 میلیون تن) جمع‌آوری و بازیافت شد. متاسفانه در ایران آمار دقیقی در این رابطه در دسترس نیست. اما با توجه به میزان تولید و مصرف می‌توان آن را به طور تقریبی محاسبه کرد.
شرکت سازنده